Khamis, 16 Jun 2011
4 Ulasan

Andai Patah Hati...

Khamis, Jun 16, 2011

"As we grow up, we learn that even the one person that wasn't supposed to ever let you down... probably will. You will have your heart broken probably more than once and it's harder every time. You'll break hearts too, so remember how it felt when yours was broken. You'll fight with your best friend. You'll blame a new love for things an old one did. You'll cry because time is passing too fast and you'll eventually lose someone you love. So take too many pictures, laugh too much, and love like you have never been hurt because every sixty seconds you spend upset is a minute of happiness you'll never get back."

Author: Unknown

Semakin kita dewasa, kita mempelajari sesuatu yang mana tidak sepatutnya seseorang itu membiarkan anda dalam keadaan sedih... Mungkin akan. Awak akan patah hati mungkin lebih daripada sekali dan ianya sangat menyakitkan. Awak akan patah hati juga, oleh itu beringatlah bagaimana perasaan itu berlaku. Awak akan bergaduh dengan kawan baik awak. Awak akan menyalahkan cinta baru semata-mata perkara yang telah berlalu. Awak akan menangis kerana masa berlalu begitu pantas dan awak akan kehilangan orang yang awak sayang. Terlalu banyak mengambil gambar, kerap ketawa dan mengharapkan awak tidak pernah terluka kerana setiap enam puluh saat anda menghabiskan masa dengan kekecewaan adalah seminit kegembiraan yang awak tidak akan dapat kembali untuk selama-lamanya.

Penulis: Tidak Diketahui

Satu quote dari nunu (mungkin tak sama tapi pengakhirannya serupa.. kohkohkoh.. thanks adik) yang amat bermakna bagi mereka yang mengalami situasi kemurungan. Mungkin juga mereka yang mengalami kesedihan. Mungkin juga dan mungkin... (berapa banyak mungkin da... )

Manusia ada ketikanya berada dipuncak tertinggi, ketika itu semua manusia tertumpu padanya dan ada masanya jatuh terduduk dan pada masa itu semua manusia akan mula meninggalkannya ibarat habis madu sepah dibuang. Agar sukar melestarikannya dan jika berjaya, kejayaan lain akan menyusul pula. Ketika kejayaan hendak tiba, akan wujud pelbagai cabaran dan rintangan, ketika itu iman akan diuji sejauh mana kekuatan iman kita dalam menghadapi cabaran tersebut.




p/s: apa kaitan quote ngan cerita di bawah?

4 Ulasan:

Park Min Rin berkata...

jangan pandang belakang abg long.. pandang depan :D

ArericH K. berkata...

hope so dik.. hukhuk..

Unknown berkata...

setuju..tp kadang2 perlu gak pandang belakang..sebagai rujukan je la..tp jgn bergntung sagt udah la =)

ArericH K. berkata...

chii~ sbg pengajaran ker?

 
Toggle Footer
Top