Sabtu, 25 Jun 2011
0 Ulasan

Tahniah Pasukan Kelayakan Olimpik 2012 Malaysia

Sabtu, Jun 25, 2011
Kredit untuk www.kelantanfc.com


Tahniah Pasukan Kelayakan Olimpik 2012 Malaysia kerana berjaya melangkah ke pusingan ke-3 dan juga diantara 12 pasukan Asia terbaik serta sebagai satu-satunya pasukan Asia Tenggara yang layak ke pusingan ke-3. Kedua-dua gol yang dijaringkan sangat cantik. Cuma apabila separuh masa kedua setelah seorang pemain Malaysia dilayangkan kad merah kerana telah menerima 2 kad kuning. Keadaan permainan berubah sekelip mata dengan permainan lebih banyak bertahan dan agak kucar kacir. Setelah gol daripada pasukan Lubnan barulah pemain-pemain mula fokus.

Kredit kepada pasukan Lubnan kerana mempunyai teknik yang bagus dan juga serangan on target yang sangat baik cuma kelemahan pasukan Lubnan adalah gerakan mereka mudah dibaca oleh pasukan Malaysia. Terima kasih juga kerana memberi peluang pasukan Malaysia bernafas seketika ketika mensia-siakan satu sepakan sudut kerana seorang lagi pemain Malaysia diberikan rawatan.

Mungkin selepas ini pasukan kebangsaan perlu berlatih dalam situasi berikut: -
  • Apabila hanya 10 orang pemain dipadang.
  • Apabila berdepan dengan pemain yang mempunyai teknik yang sangat bagus.
  • Apabila menghadapi keadaan tertekan / permainan psikologi bermula.
Rakyat Malaysia kini telah melihat prestasi anda semakin meningkat, sedikit sebanyak tekanan itu wujud. Semoga pasukan Malaysia berjaya mengawal tekanan yang dihadapi ini demi martabat, maruah Malaysia.

 p/s: Cabaran sebenar baru sahaja bermula.

0 Ulasan:

 
Toggle Footer
Top