Isnin, 9 November 2009
0 Ulasan

Keluarga 69.. Adakah ada penyelesaian??

Isnin, November 09, 2009
Satu malam yang hening.. seorng jiran di rumah saya y tnggl di tngkat 4 rasanya (dok apartmen) mengajak saya kluar menum.. sambil borak2 kosong.. ketika itu saya xde wat ape2.. saya pun bersetuju... sambil menunggu yang lain turun, bersembang-sembangla seketika sblm ke warung...

Brother 1: P.Ramlee ada tinggalkan kita 1 masalah y lum ada penyelesaian.. Kiub rubik ko (sayala 2) ada penyelesaian tau...
Brother 2: ape die?
Brother 1: Keluarga 69... sapa leh selesaikan...
Saya: Betul juga... ada 2 keluarga.. masing-masing da bercerai..  mereka bertiga berkahwin dan bertemu dalam keadaan yang x dijangka..
Brother 2: tau xper... camana nak selesaikan 2.. mak panggil anak ibu??
(suma tergelak memikirkan)

Saya: "blur sambil menggodek kiub rubik"...
Brother 3: itulah p.ramlee.. memikirkan sesuatu di luar jangkauan kita... sedangkn sidang dibawah pokok p.ramlee da wat dlu (laksamana Do Re Mi).. gigit telinga y mike tyson wat.. p ramlee da wat da dulu.. (Nasib Labu-Labi)...
Brother 2: Jomlah g minum...

Kitorang pun mengangkat kaki tuk ke warung... dalam fikiran saya... manalah P.Ramlee dapat idea 2...

Agak membingungkan dalam memberi gelaran apabila perkara sebegini terjadi.. saya percaya perkara ini ada terjadi dalam kehidupan realiti kita...

p/s: sesapa ada cara penyelesaian die.. nak juga saya tahu... :D

0 Ulasan:

 
Toggle Footer
Top