Selasa, 26 April 2011
3 Ulasan

Langgar Lari!

Selasa, April 26, 2011

Apabila menunggang motosikal dalam keadaan jalan yang sesak terutamanya pada "Rush Hour" adalah sesangat menguji kesabaran. Belum lagi perasaan pemandu kereta dan lain-lain kenderaan.

Sangat-sangat menguji kesabaran apabila sesetengah pengguna jalan raya  ikut suka hati menukar laluan ikut suka hati (kes sayang lampu signal dari sayang kereta) dan ada sesetengah penunggang yang agak baran dengan selamba menendang cermin pandang sisi kereta tersebut sebagai tanda peringatan kepada pemandu kereta tersebut.

Mungkin penunggang motosikal tersebut sangat puas hati kerana telah merosakkan cermin sisi kereta berkenaan tetapi mendatangkan ketidakpuasan hati kepada pemandu kereta tersebut. Dijadikan cerita pemandu tersebut dapat nombor plat motosikal tersebut dan terus membuat laporan polis dan menjadi satu kes langgar lari. Akibatnya penunggang motosikal tersebut tidak dapat memperbaharui cukai jalan kerana kes tersebut.

Apa yang terjadi kepada  penunggang motosikal tersebut? Saya tidak tahu kerana hal ini diceritakan dari mulut ke mulut. Ibarat radio buruk yang dibawa dari seorang individu kepada individu yang lain.

Kesimpulannya, berhati-hati penunggang motosikal, mungkin anda dikenakan tindakan yang serupa jika dengan sengaja mematahkan cermin sisi kereta orang dan kepada pemandu kereta, jangan ingat anda seorang sahaja yang membayar cukai jalan dan memandu dengan penuh sikap individualistik, hormati pemandu dan penunggang lain dan lampu isyarat yang ada pada kenderaan anda bukan untuk hiasan semata-mata.

3 Ulasan:

Orang Kampung berkata...

kalau aku.
kiter bakor je keta tu..

tensen gak jnis mlas bgi signal tu..

Tanpa Nama berkata...

bkn mls kot..tlupe....

ArericH K. berkata...

AOK - sabar2.. huhuhu

Tanpa Nama - jgn amalkan selalu.. nanti jadi tebiat..

 
Toggle Footer
Top