Rabu, 4 Ogos 2010
0 Ulasan

think BIG.. satu angan2 atau impian y menjdi nyata..

Rabu, Ogos 04, 2010


  1. Menjadi suatu perkara biasa apabila rakan-rakan dan mungkin segelintir ahli keluarga  memperkecilkan impian ataupun satu angan-angan yang kita inginkan. 
  2. Mungkin tidak realistik ataupun ianya sekadar ikutan rakan-rakan yang mana itu bukanlah diri anda.. 
  3. Mungkin juga keluarga dan rakan-rakan anda merasakan itu bukan diri anda dan mungkin mereka merasakan anda tidak mampu untuk mencapai impian anda tersebut.
  4. Carilah dalam diri anda satu potensi y realistik.. 
  5. Anda ada potensi!! Mungkin anda bercita-cita menjdi seorang CEO. Bagaimana hendak jadi CEO? Anda fikirkan. 
  6. Bermula dengan menuntut ilmu. Jangan mulakan langkah tanpa ilmu didada. Itu "membunuh diri" namanya. Kemudian timba pengalaman sebaik-baiknya dan ambil peluang dan pastikan peluang tersebut mampu memberi kebaikan pada diri dan orang sekeliling kita. 
  7. Pada ketika itu akal fikiran digunakan sebaik-baiknya dalam memilih peluang yang wujud.
  8. Jangan lupa sepanjang anda berusaha, Ingat pada pencipta kita. Ingat Tuhan. Jangan bila da susah baru nak cari. Bila senang ditinggalkan.
  9. Anda yang menentukan jalan hidup anda. Jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup anda kecuali teguran dan kritikan yang membina yang memimpin kita untuk mencapai apa yang kita inginkan.
  10.  Jika anda telah capai apa yang anda inginkan.. Janganlah  lupa pada mereka yang pernah menolong anda dan bantulah masyarakat sekeliling anda.. Jangan jadi seorang angkuh ibarat kacang lupakan kulit. Tidak ada gunanya menyombong, sehebat-hebat diri anda masih ada yang lebih hebat lagi.
  11.  Apa yang paling penting, adalah jangan putus asa dalam mencapai sesuatu impian.
  12. Jangan jadikan impian itu satu angan-angan sahaja.

p/s: mcm biasa aje post nie.. 

0 Ulasan:

 
Toggle Footer
Top