Ahad, 3 Oktober 2010
0 Ulasan

edisi karut~ ehoza.com, saya dan....

Ahad, Oktober 03, 2010
ehoza.com dengan bangganya telah melancarkan satu peraduan khas untuk blogger dengan hadiah yang agak menarik dan berlansung selama sebulan bermula 28 September yang lalu. Ayuh para blogger, ambil peluang untuk memenangi peraduan tersebut dengan syarat-syarat peraduan yang sangat mudah. Anda boleh merapu mahupun bercerita sesuatu yang fakta mengenai ehoza.com.Sila lihat topik ini untuk maklumat lanjut.
_________________________________________________________________________________

  1. Bercerita mengenai ehoza.com,ianya merupakan forum yang saya aktif sejak dari tahun 2007. Rakan saya Luq telah bertanggungjawab ke atas peristiwa ini.
  2. Memegang id no 1815 (macam no badan lak), merupakan ahli ke 1815 yang mendaftarkan diri ke dalam ehoza.com dengan menggunakan nama samaran ArericH dan kini (3 Oktober 2010) seramai 27079 telah mendaftar sebagai ahli dan seramai 4672 ahli merupakan ahli yang aktif berforum.
  3. Pernah menjadi top poster ehoza.com selama hampir setahun lebih dan kini telah jatuh ke tempat keempat atau kelima rasanya. (nampak sangat semakin kurang aktif.. adedeeh..) 
  4. Mendapat gelaran "woman killer" bakal pencen, kerana sering memberikan pendapat dan membuka topik yang agak panas melalui seksyen love is cinta dan ehoza personal problem. Sering memberikan pendapat dalam menyelesaikan masalah rakan-rakan online. (jika nak tahu lebih lanjut, aktifkan diri anda di sana)
  5. Pernah bertanding dalam Pilihanraya Umum Ehoza.com untuk kerusi moderator dan tidak menang dalam pertandingan tersebut. (kalahlah maknanya tu) 
  6. Selain itu, ehoza.com telah mengadakan beberapa perjumpaan secara offline (perjumpaan secara face to face) sejak dari tahun 2008 yang mana mendapat sambutan yang sangat hangat dan kemuncak perjumpaan tersebut adalah ehoza.com telah mengadakan perjumpaan di Pulau Pangkor (sedih tidak dapat hadir kerana urusan kerja).
  7. Ahli datang dan pergi, itulah yang saya lihat sepanjang aktif berforum di ehoza.com, antaranya atas sebab keluarga, kerana kerja dan lain-lain.
  8. Tetapi ini tidak membataskan perhubungan sesama ahli yang kini tidak lagi aktif. Dengan kecanggihan teknologi dan komunikasi, ahli-ahli yang tidak aktif masih lagi berhubung melalui facebook, yahoo messenger mahupun sms. 
  9. Saya masih lagi berhubung dengan rakan-rakan yang tidak lagi aktif mahupun yang aktif, jika outstation atas sebab kerja, akan saya hubungi rakan-rakan yang tinggal berhampiran untuk bertemu dan bersembang. (jika berkesempatan). 
  10. Tidak terkecuali ahli "silent reader", yang tidak menghantar komen pada sesuatu topik yang dibincangkan, mungkin ada sebab-sebab tertentu untuk tidak memberikan komen. Mungkin mereka lebih selesa dalam memberi komen apabila perlu sahaja.
  11. Sehingga kini, saya telah mendapat ramai rakan-rakan baru dan pelbagai ragam yang saya telah lihat. Ada yang agak aktif di dalam forum tetapi pada hakikatnya agak pendiam ketika diluar. (korang boleh agak sape orangnya... hohoho)
  12. Ada juga kewujudan "buaya ehoza.com" yang sentiasa memeriahkan suasana. Apabila mentor mula mendiamkan diri disebalik tulisan-tulisan dan topik diforum, timbul pula protege yang mula beraksi dan kebangkitan seorang mentor dari pertapaannya menjadikan suasana forum menjadi lebih hangat daripada biasa. 
  13. Selain itu, pelbagai topik dikongsi dalam forum tersebut dan ianya bukan sekadar forum biasa. Ianya lebih daripada itu. Saya hanya menyentuh serba sedikit sahaja seksyen yang dikatakan agak panas dan menarik perhatian ramai ahli ehoza.com.
  14. Saya tidak pasti jika seksyen VNS (Very Nice Stuff)) masih ada lagi tetapi seksyen ini yang menarik minat para ahli dengan pelbagai topik dan perkongsian bahan-bahan yang sukar dicari didunia maya ini dengan syarat mesti mempunyai 500 pos dan ke atas. 
  15. Forum ini agak "panas" apabila pilihanraya umum berlaku, dengan seksyen politik menjadi tumpuan dan para ahli berdebat. Tetapi Ianya sekadar di situ sahaja dan tidak merebak ke seksyen lain dan ini menunjukkan kematangan para ahli dalam berbicara dan berdebat dalam sesuatu isu hanya disitu sahaja.
  16. Melalui seksyen Diari dan anda, para ahli boleh berkongsi suka duka kehidupan mereka dengan syarat tidak bercerita sesuatu yang boleh dianggap terlalu peribadi yang akan mendatangkan kesan dari segi mental ahli. Ada ahli menggunakan sepenuhnya seksyen tersebut sehingga 6 episod dan akan bertambah. (siapalah orang itu yer.. ngeee)
  17. Dengan kewujudan komik bersiri ehoza.com yang telah mula terbit beberapa minggu yang lalu, telah membawa watak-watak dalam ehoza.com ke dalam komik yang mana karakter setiap watak tersebut berdasarkan avatar dan sikap mereka di dalam forum tersebut. Sesuatu yang unik yang mungkin tiada dalam forum lain.
  18. Kini ehoza.com semakin dibanjiri dengan perkongsian perisian, games, movie,ebooks dan drama untuk dikongsi dan dimanfaatkan bersama.
  19. Hal ini menarik minat ramai ahli untuk mendaftarkan diri ke ehoza.com dan dengan menggunakan facebook sebagai medium pendaftaran, ianya semakin mudah dan cepat. 
  20. Semoga ehoza.com semakin sukses didunia maya dalam memberikan informasi dan saling mengeratkan hubungan sesama ahli.



Ehoza.com - Global Information Community

0 Ulasan:

 
Toggle Footer
Top